fbpx

Huszonkét érv a tojás mellett

2014 augusztus 07
2772 megtekintés    
  • A tojásnak régóta rossz híre van, és sokan ma is úgy vélik, hogy káros lehet az egészségre. Az is biztos, hogy széles körben elterjedt ez a tévedés.

    A tojás valójában egy tökéletes élelmiszer, tele van tápanyagokkal, vitaminokkal, és jót tesz az egészségünknek is.

    Az orvosok szerint az egyik fő ok, amiért kerülni kell a tojást, hogy növeli a koleszterinszintet. Ugyanakkor számos tanulmány kimutatta, hogy a tojás nem emeli a szívinfarktusért felelős LDL-koleszterint, hanem csökkenti azt. Egy friss tanulmány kimutatta, hogy azoknak, akik 4 vagy több tojás fogyasztanak hetente, alacsonyabb a koleszterinszintjük, mint azoknak, akik csak egy tojást ettek hetente.

    Huszonkét érv a tojás mellett:

    • Tele van vitaminnal és ásványi anyagokkal, köztük B-, C-, D-, E-, K-vitaminokkal.
    • A magas vérnyomás csökkentésére is kiváló.
    • A tojás egy nagyszerű fehérjeforrás, egy tojás körülbelül 6 gramm fehérjét tartalmaz.
    • Magas arányban tartalmaz esszenciális omega-3 zsírsavat, mely jót tesz az ér-és szívrendszernek.
    • Egyedülállóan tartalmazza az összes esszenciális aminosavat.
    • Nem tartalmaz koleszterint.
    • Egy tojás tartalmazza a napi ajánlott kolin bevitel 20%-át. A megfelelő mennyiségű kolin nélkülözhetetlen az agy és az idegek egészségéhez.
    • Luteint és a zeaxantint tartalmaznak, ezek fontos elemei a szem egészségének.
    • A tojás védi a szemet a fejlődő időskori makula degeneráció ellen.
    • Egy tojás 50 mg (5%) kalciumot tartalmaz. Bár nem egy nagy kalciumforrás, a fokozott bevitele csökkentheti a vastagbél-és mellrák kockázatot.
    • Folsavat tartalmaz, mely segít megelőzni a születési rendellenességeket, ha a kismamák terhesség közben tojást fogyasztanak.
    • Jó A-vitamin forrás. Egy tojást 19%-ban hordoz magában A-vitamint, amely fontos szerepet játszik immunrendszer javításában.
    • A kén, a kiegészítő vitaminok és az ásványi anyagok elősegítik a haj és a köröm növekedését.
    • Kiváló forrása a szelénnek, amely összefüggésbe hozható a rák megelőzésével és gyógyításával, különösen a prosztata daganatos megbetegedéseivel.
    • Az antioxidánsok csökkentik a szürkehályog kockázatát idős korban.
    • A tojásban lévő vas támogatja az egészséges immunrendszert és a normalizálja a vörösvérsejtek termelődését.
    • A Louisiana State University tanulmánya szerint, akik tojást ettek reggelire, azoknak testtömege csökkent és több energiával rendelkeztek.
    • A lakosság többsége D-vitamin hiányos, amely elengedhetetlen az immunrendszer fejlődéséhez. Egy tojás a napi D-vitamin bevitel kb. 7%-át fedezi.
    • Számos kutatás bizonyította, hogy a tojás tápanyagai megakadályozzák a vérrögképződést, amely csökkenti a szívroham vagy a stroke kockázatát.
    • A nagy mennyiségű vitamin és a sok tápanyag – különösen a kolin – javítja a memóriát és a kognitív funkciót.
    • A házi tojásnak több a tápértéke, mint a boltban kaphatóaknak.
    • Nagyon sok elkészítési módja van: ehetjük nyersen, főzhetjük, süthetjük. Sokféle tápláló zöldséget és fűszernövényt is adhatunk hozzá.



    • Forrás: Care2.com

    Kövess minket Facebookon!

    Egyedi látogatók

    MaMa730
    TegnapTegnap7998
    E-hétenE-héten38187
    E-hónapbanE-hónapban118604

    Időjós

    -1.11°C

    Budapest, Hungary

    Vasárnap
    2.78°C / 10.56°C
    Hétfő
    5°C / 11.11°C

    Névnap

    2021. április 17. szombat
    Rudolf, Kiara

    Holnap
    Andrea, Ilma
    napja lesz.

    Fel
    Chat megnyitása
    1
    Helló! Köszönjük, hogy ellátogatott hozzánk. Kérjük, nyomja meg a Start gombot, hogy segíthessünk :)

    Start

    Ez a weboldal cookie-kat használ a hitelesítés, navigáció és egyéb funkciók kezelésére. Honlapunk használatával Ön elfogadja hogy cookie-kat helyezhetünk el az eszközén.
    GDPR letöltés | GDPR rendelet